Home » Istorie » Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere

Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere

Proiectul uimitor de infrastructură prin care Statele Unite a devenit o mare putere
Publicat: 18.04.2017
În 1862, Actul drumului feroviar din Pacific a permis companiilor ”Central Pacific” şi ”Union Pacific Railroad” să construiască o infrastructură care ar lega Statele Unite de la vest spre centrul ţării.

În următorii şapte ani, cele două companii vor construi linia, una începând din Sacramento, California (Central Pacific) dintr-o parte, şi cealaltă din Omaha, Nebraska (Union Pacific Railroad) din centrul Statelor Unite, relatează History.

Cele două drumuri s-au întâlnit în Promotory, Utah, pe 10 mai 1869.

Deşi existau multe linii feroviare din 1830, de la construirea primei locomotive, nu era niciuna care să lege ţara de la un capăt la altul. Necesitatea a apărut în momentul în care în vestul Statelor Unite (Union Pacific Railroad), în California, au fost descoperite mari zăcăminte de aur din 1849, ceea ce a dus la creşterea populaţiei.

Acest proiect a fost anulat din cauza tensiunilor şi separărilor politice: era aproape imposibil să uneşti toate statele pentru a participa la un asemenea proiect de anvergură.

Construcţia a întâmpinat o sumedenie de dificultaţi, în afară de ingineria uimitoare a construcţiei unei asemenea linii feroviere. Spre exemplu, Union Pacific a suferit atacuri din partea nativilor americani care se simţeau agasaţi de progresele americanilor şi de invadarea teritoriilor acestora. Totuşi, această companie s-a mişcat rapid, comparativ cu Central Pacific care a avut dificultaţi în a aduna lucrători. Aceştia au profitat, însă, de pe urma imigranţilor chinezi, care erau văzuţi ca cetăţeni de rangul doi.

În vara anului 1867, Union Pacific parcursese deja de patru ori distanţa parcursă de Central Pacific, ambele companii îndreptându-se spre Salt Lake City. La începutul lui 1869, companiile erau la câţiva kilometri una de cealaltă. Companiile s-au decis asupra punctului de întâlnire numit Promontory Summit, la nord de Great Salt Lake, la 1110 km de Sacramento, distanţa parcursă de Central Pacific şi la aproape 1750 de kilometri de Omaha, de unde a plecat Union Pacific Railroad. În total, linia de cale ferată a fost de aproape 3.000 de kilometri, fiind unul dintre cele mai grele, dar reuşite proiecte ale Americii.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

”Calea Ferată a Morţii”, proiectul lui Stalin realizat cu preţul a peste 100.000 de vieţi omeneşti – GALERIE FOTO

De ce sunt aşezate şinele de cale ferată pe balast?

În China va fi construită o staţie de cale ferată unicat

Trenul cu levitaţie magnetică – vehiculul care a revoluţionat transportul pe calea ferată – FOTO+VIDEO

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Quincy Jones, omul care știut să facă totul mai bine decât oricine altcineva din divertisment. Producătorul lui Michael Jackson și al lui Frank Sinatra
Quincy Jones, omul care știut să facă totul mai bine decât oricine altcineva din divertisment. Producătorul lui Michael ...
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
DESCOPERĂ.ro, alegerea numărul 1 pentru pasionații de Știință și Tehnologie din România!
DESCOPERĂ.ro, alegerea numărul 1 pentru pasionații de Știință și Tehnologie din România!
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Cardiologul Stanislav Rurac vorbește despre dieta pentru o inimă sănătoasă: „SĂ BEM SAU NU vin roșu și cafea” | Altceva cu Adrian Artene
Cardiologul Stanislav Rurac vorbește despre dieta pentru o inimă sănătoasă: „SĂ BEM SAU NU vin roșu și cafea” ...
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre arta modernă și arta contemporană?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre arta modernă și arta contemporană?
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu